Distantsõppe muljed

Mulle isiklikult eriti distantsõpe ei meeldi. Arvan, et koolis on mitmeid asju kergem õppida ning õpetaja saab paremini õpilasi juhendada ja nii on ka paljudele lastele ainest ning teemadest lihtsam aru saada. Samuti on mulle väga oluline näost-näkku suhtlemine klassikaaslastega. 

Keerulisel ajal tuleb leida ikka pigem positiivseid asju oma igapäevaelus. Nii võin siiski kiita Sütevakas korraldatud distantsõpet, kus iga õpetaja on veebitundide teel saanud juhendada oma õpilasi. Veebitunnid toetavad õpilaste arengut ning loovad võimaluse õpetajaga suhelda, küsida jooksvalt tekkinud küsimusi või jagada tekkinud tundeid. Nii ei teki meil, kui õpilastel tunnet, et oleme oma õpikoorma all üksi lookas. Kuid samas tekitavad veebitunnid ka mitmeid arusaamatusi. Näiteks võib katkeda netiühendus just siis, kui on pooleli tähtis ülesanne või vastamine ning see tekitab umbusaldust õpetajas õpilase suhes. Õpetajale jääb mulje, et õpilane ei soovi tunnitöös osaleda või on hoopis iseseisvalt õppimata. Seega arvan, et õpetajad võiksid rohkem õpilasi usaldada ja mõistlikul koormusel õppida jätta.

Ise olen ülesannetega päris hästi hakkama saanud. Mõnikord tekitavad osad ained segadust, kuid siis kohe küsin abi. Osade õppeainetega olen samas ka hädas ning üks nendest on kahjuks just informaatika. Tihti ma ei mõista, mida täpselt õpetaja soovib, et õpilased teeksid. Ehkki on ülesannetele lisatud õppevideod ja kuvatõmmised, paraku jääb keerulisemate ülesannete puhul mulle nendest väheks ja vajaksin rohkemat ning täpsemat seletust juurde. Kokkuvõtteks saan siiski hakkama, aga tihti aitab mind keerulisemate ülesannete sooritamisel mu õde või vanemad. Ülesannete koostamine ei võta ise eriti kaua aega, kui olen mõistnud kuidas neid vaja teha ja peale sooritust mõistan, milleks need vajalikud on. 

Mulle väga meeldivad veebitunnid, nendes saab alati kiirelt küsida ja saab ka kohe õpetajalt vastuse, kuid samas on meelepärane ka õpetajatele kirjutada. Selleks eelistan ma kas siis Messengeri võikeskkonGmaili keskkonda. Keskkondadest, mida kasutame meeldivad mulle kõige rohkem Google Classroom, Google Drive ja Opiq. Need on konkreetsed keskkonnad ja saan aru, mida kuhugi jagama pean ja kuidas erinevaid ülesandeid lahendada. Minule mitte nii meelepärane keskkond on olnud Socrative. Tihti on seal hindelised tööd aja peale, mis tekitavad minus pinget ja ärevust. 

Ajaplaneerimine on minu jaoks üks murekoht. Tavaliselt ei suuda ma hoida rutiini ja teha kooliasju õigel ajal ning see on meeletult halb, aga ma olen üritanud ennast muuta. Tihti satub nii, et suudan hoida umbes nädal üht rutiini, kuid siis läheb see järjekordselt käest ära. On pidevalt hetki, kus tunnen motivatsiooni langust. Mõtlen, et kui ühte tundi ei lähe, ei juhtu midagi, kuid tegelikult võib just see tund olla tohutult tähtis. Tunnitöid teen kaa pidevalt õhtuti, mitte konkreetse tunni ajal ja seepärast pidevalt hilinenud töid. Järeldades, võiksin ise rohkem pingutada ja õpetajatele vastutulelik olla.

Distantsõppega olen avastanud, et enda perega koos aega veeta, on väga tore. Piinlik lausa tunnistada, et olin selle väärtuse suutnud unarusse jätta. Mängime koos erinevaid lauamänge, liigume värskes õhus ja kokkame põnevaid toite. Lisaks vaatan kodus olles ka erinevaid filme ja sarju, loen raamatuid, mida tavaõppe ajal väga teha ei jõudnud :)))

                                                                      
Foto: erakogu

Kommentaarid

  1. Pildil peaks olema viide autorile või allikale. Muidu kõik väga hästi, hea analüüs ja kenasti kujundatud!

    VastaKustuta

Postita kommentaar

Populaarsed postitused sellest blogist

Programmi idee - mobiilirakendus

Minu seiklus Tallinnas